Żałoba po śmierci wujka

Żałoba po śmierci wujka

Żałoba po śmierci wujka jest ważnym aspektem żydowskiego procesu żałobnego. To normalne, że po stracie bliskiej osoby czujemy się smutni i przygnębieni, ale są pewne sposoby, aby uczynić Sziwę bardziej znośną. Możesz robić rzeczy, które wzbogacają twoje życie, takie jak studiowanie Tory.

Jak długo powinna trwać żałoba po wujku?

Kiedy umiera daleki krewny, możesz nie oczekiwać, że będziesz przeżywał taką samą żałobę jak bliski członek rodziny. Jednak żałoba może być nadal trudna do zniesienia, jeśli zmarła osoba nie była dla Ciebie dobrze znana. Nawet jeśli byłeś w romantycznym związku ze zmarłym, możesz odczuwać pewien stopień żalu.

Długość okresu żałoby zależy od rodzaju straty i może trwać od kilku miesięcy do roku. Ważne jest jednak, aby zrozumieć, że proces żałoby jest unikalny dla każdej osoby. Chociaż żałoba jest bolesna, jej wyrażanie i przetwarzanie może być zdrowe. Niezależnie od tego, jak długo trwa proces żałoby, powinieneś poświęcić ten czas na uzdrowienie i kontynuowanie swojego życia. Chociaż możesz czuć się emocjonalnie związany z ukochaną osobą przez wiele lat, powinieneś spróbować znaleźć inne sposoby wykorzystania tej energii emocjonalnej i budować inne relacje.

W zależności od okoliczności, możesz chcieć dotrzeć do osoby pogrążonej w żałobie, aby złożyć jej kondolencje. Wysłanie kartki z wyrazami współczucia lub osobisty telefon to dobry sposób, aby to zrobić. Jednak wysłanie kwiatów może nie być odpowiednie dla niektórych rodzin. Jeśli nie jesteś pewien, czy wysyłanie kwiatów jest właściwe, zapytaj przywódcę religijnego lub bliskiego przyjaciela. Jeśli nie możesz złożyć osobistej wizyty, możesz wysłać e-mail lub tekst, aby powiedzieć, że myślisz o rodzinie.

Oprócz złożenia kondolencji, możesz również wziąć udział w nabożeństwie żałobnym. Katolicy i prawosławni często odprawiają nabożeństwa żałobne, które upamiętniają życie zmarłego członka rodziny. Nabożeństwo żałobne odbywa się zazwyczaj w dniu pogrzebu, gdzie ustawia się mały ołtarz ze zdjęciami i kwiatami. Osoby uczestniczące w nabożeństwie są zachęcane do dzielenia się wspomnieniami i opowieściami o swojej ukochanej osobie.

Studiowanie Tory zabronione podczas Sziwa

Studiowanie Tory jest zabronione podczas pierwszych dwóch dni Sziwa w czasie żałoby po śmierci dalekich członków rodziny. Ponadto, żałobnik musi powstrzymać się od zawierania małżeństw i uczestniczenia w uroczystych posiłkach w okresie żałoby. Ponadto nie wolno mu w tym czasie golić się ani obcinać włosów. Okres żałoby jest odpowiednikiem tygodnia w kalendarzu świeckim.

W widocznym miejscu w domu umieszcza się świecę sziwa, która reprezentuje zmarłą duszę i Bożą Obecność. W tym okresie przychodzą goście, aby złożyć wyrazy szacunku. Lustra są zasłonięte, a avelim siedzą na niskich krzesłach. Goście wchodzą i wychodzą na prośbę żałobników, którzy dzielą się opowieściami o zmarłym i pocieszają się wzajemnie.

Onen nie powinien zajmować się interesami ani iść do pracy w okresie żałoby po Sziwie. Może jednak przekazać swój udział w interesie swoim towarzyszom. Rodzina zmarłego chciałaby, aby spędził jak najwięcej czasu na opłakiwaniu go.

Gemara pyta, czy ludzie mają obowiązek rozdzierać keriyah za każdym razem, gdy słyszą o tragicznym wydarzeniu. Przytacza przypadek braku reakcji Szmuela na wieść o masakrze w Kayseri, w której król perski Szewor Malka wymordował 12 000 Żydów. Gemara wyjaśnia, że rozdzieranie keriyah nie jest obowiązkową reakcją na każdą tragedię, ale jest wymagane, jeśli tragedia jest znakiem klęski Żydów przez obcą siłę.

Istnieje wiele sposobów radzenia sobie ze śmiercią dalekiego krewnego. Niektórzy odwiedzają cmentarz przed Rosz Haszana i Jom Kippur, inni w dzień postu. Kilka osób może odwiedzić grób, aby uczcić Yahrzeit.

Unikaj nadmiernego jedzenia podczas Sziwy

Kiedy opłakujesz stratę rodzica lub wujka, ważne jest, aby nie jeść zbyt wiele podczas Sziwy. Ten okres ma pomóc w przejściu do normalnego życia po śmierci. Ważne jest również, aby w tym czasie nie strzyc się i nie golić. Ważne jest również, aby nie odwiedzać zbyt często rodziny pogrążonej w żałobie w tym okresie, ponieważ może to być wyczerpujące.

Podczas gdy zwyczajem jest spożywanie posiłku pocieszającego dla żałobników, ważne jest, aby nie jeść zbyt wiele podczas Sziwy. Wiele gmin żydowskich nadal zapewnia jedzenie dla żałobników, ale niektórzy decydują się tego nie robić. Po pierwszym posiłku żałobnicy mogą przygotować sobie jedzenie we własnym zakresie. Jednak wiele gmin aszkenazyjskich nie zapewnia jedzenia rodzinie pogrążonej w żałobie.

Rodziny żydowskie obserwują sziwę, siedmiodniowy okres formalnej żałoby. Okres sziwy rozpoczyna się następnego dnia po pogrzebie, a kończy w porannym Szacharit. W tym czasie rodzina i przyjaciele zbierają się w domu pogrążonej w żałobie rodziny, aby ją pocieszyć. W tym czasie żałobnicy siedzą na niskich stołkach, a inni przynoszą jedzenie. Ponadto, goście przynoszą jedzenie dla pogrążonej w żałobie rodziny, zwalniając ją z obowiązku troszczenia się o ich wyżywienie. Okres ten jest często czasem spokojnej refleksji i nieutulonego żalu.

Zwyczajem jest, że podczas sziwy żałobnik odmawia kadisz trzy razy dziennie. Ważne jest jednak, aby w tym okresie powstrzymać się od wykonywania jakichkolwiek telefonów lub zbytniej interakcji. Podczas gdy zwyczajem jest powstrzymywanie się od kontaktu z rodziną w tym okresie, pomocne jest również odwiedzanie jej w domu tak często, jak to możliwe.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *